24 Ocak 2014 Cuma

BENİM DÜŞÜKLERİMİN HİKAYESİ






Ben de Altuğ doğmadan önce biri 6 ,diğeri 8 hafta olmak üzere iki düşük yaşadım.Tüp bebek de çalışıyor olsam da nedense hiç kendimle bağdaştırmamışım sanırım ..

 İlkinde büyük bir şok yaşadım.Ne oluyor?, neden ben? dediğim çok oldu. 6.Hafta da keseyi görüp, artık bebeğin yoksakını görmemiz gerekiyordu.Fakat maalesef göremedik.Çok üzgündüm:( Küretaj olmak istemiyordum.Kendi kendime düştü bebeğim.O gece çok çok kötüydü..

İlk düşüğümden ortalama 6-7 ay sonra ikinci kez hamile olduğumu öğrendiğimde çok heyecanlıydım.Bebeğin kesesini görünce epey rahatlamıştım.Hatta aynı dönemde kız kardeşim de hamile olduğunu öğrendi. Süper eğlenceli geçecek diye planlıyordum. 7. hafta gibi hafif bir kanamam olunca yüreğim ağzımda muayene oldum. Her şey yolunda , eve git dinlen denildi.1 haftan sonra kontrole gittiğim de acı gerçeği öğrendim. Bu sefere de olmamıştı. İlkini kendi kendime düşürmüştüm. Müdahale olmamıştı.İkincisinde küretaj olmak zorunda kaldım.Çok üzgündüm.Hiç çocuğum olmayacak diye düşünmeye başlamıştım. İkinci düşük sonrasına bebek patolojiye gitti. Kız olduğunu öğrendiğimde sanki içim başka bir burkuldu. Bu yaşadıklarımı kabullenmek beni çok zorladı. Özellikle o dönemde en azından hamile kalıyorsun sözünü duymak beni çok daha fazla incitiyordu. O günden sonra hastalarımıza artık bu cümleyi kurmamaya çalışıyorum. Acının maksimum olduğu dönemde bu cümle yatıştırıcı değil,bence kırıcı oluyor.

Sonunda üçüncü hamileliğimde yine düşecek korkusu yüzünden bebeğime hamilelik sırasında hiç sahip çıkmıyordum. İlk keseyi gördüğümüzde sevinememiştim bile. Kalp atışını dinlediğimde kulaklarıma inanamadım.

Altuğ'a hamileliğim süreci boyunca da başıma gelmeyen kalmadı.33. hafta da acil sezeryanla Allah'a çok şükür oğluşumuza kavuştuk.

Bu süreç esnasında duygusal çalkalanmalarımı rahatlatmadığım ve duygularımı hep içimde yaşadığım için doğum sonrasında ciddi depresyona girdim. Sizlere tavsiyem; herşey bizler için .Ama bu tip bir sıkıntınız olduğunda bir sonraki adımdan önce acınızı yaşamanız ve bu konuyu kafanızda çözümlemeniz. Sonra hiç beklemediğiniz bir dönemde karşınıza çıkabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder